wtorek, 20 grudnia 2016

Czas Na Święta [4] Tutorial na świąteczne kule śniegowe

Wiem, wiem, nie wyrabiam się. Sami rozumiecie, szkoła, poprawianie wszystkich ocen, nadrabianie sprawdzianów, świąteczne kupowanie prezentów i wszystko.. Ale nie jest źle, mam tylko jeden dzień opóźnienia, może da się jakoś nadrobić :3 

Dzisiaj tutorial na śniegowe kule- w tym roku postawiłam na prezenty własnoręczne. Zeszłopostowe ludziki były do nich właśnie dodatkiem. 
Co będzie nam potrzebne?
- słoiczki od koncentratu
- klej kropelka
- modelina
- figurka z modeliny
- gliceryna (do kupienia w aptece za 5 zł)
- woda
- brokat
- klej


Radzę zmazać datę przydatności zmywaczem, bo potem będzie się rozmazywać.
1) Malujemy dekielka od słoiczków lakierami. Można farbami akrylowymi, mniej z tym roboty, ale niestety nie miałam :/

2) Spód dekielka smarujemy klejem i sypiemy brokatem, żeby nie było widać dekielka.

3) Robimy walec z modeliny, przykładamy do kleju, tak, żeby zrobić odcisk. Wyciskamy tam kropelkę kleju i przyklejamy wałek.
4) Bierzemy naszą figurkę i robimy to samo- czyli przykładamy figurkę do wałka, żeby zrobić odcisk i w tych miejscach kleimy.
5) Bierzemy glicerynę i wodę. 10 kropelek gliceryny, zalewamy wodą. Wody musi być tyle, żebyście po przyłożeniu dekielka nie było w miarę pustej przestrzeni między wodą, a słoiczkiem.

6) Teraz zostaje nam najlepsza część- BROKAT! Sypiemy dużoo brokatu, zakręcamy mocno dekielek i GOTOWE :)

A teraz lecę robić milion milionów lekcji, zrobić post na jutro i wymyślać już posty na następny rok! 
Piszcie w komentarzach, czy przydał Wam się tutorial :3

4 komentarze:

  1. Piękne kule. W tym roku planowałam własnoręcznie zrobić prezenty ale poszłam na łatwiznę i je kupiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, ze dopiero teraz widze ten post. Uwielbiam wodne dekoracje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O, pamiętam jak robiłam taką właśnie kulę w drugiej klasie podstawówki :) To była taka zabawa wtedy! Muszę jeszcze raz spróbować, tylko że tym razem ulepię coś z modeliny, a nie dam gotowej figurki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Modelina Agaty , Blogger